Kupac je najbolji pokazatelj kvalitet i u prehrambenoj industriji
Trgovački odnos između McDonald’sa i grupe Master Good traje već više godina, osim što nema ugovora između dvije tvrtke i praktički imaju samo financijski okvirni ugovor, polugodišnje cijene se utvtđuju unatrag i dalje se vrše u e-mailu- rečeno je na Konferencija poljoprivrednog sektora 2023. u Siofoku. Na okruglom stolu o uspješnom odnosu s dobavljača govorilo se, između ostalog, da je za ulazak tvrtke kao isporučilac kod jednog velikog kupca važno pronaći stručnjaka koji cjelovitim pregledom pronalazi nedostatke i mogućnosti dijagnozira na razini sustava, a osim toga, potrebno je na međunarodnoj sceni tražiti model koji se može kopirati i dobro ugraditi za procvat obostrane suradnje.
Dobavljački odnos između Master Gooda i OSI Food Solutions Hungary d.o.o. traje već 16 godina, u kojem su od početka obje strane radile na razvoju u uspješnu, učinkovitju i konkurentniju tvrtku. To je odnos kao između trenera i sportaša, ali dobar trener ne koristi samo bič, nego i slaninu drži u ruci, tako nas je OSI potaknuo da rastemo i na ovaj način smo imali sve više kokoši na našim farmama tijekom godina. Ozbiljno smo počeli shvaćati od 2008. godine, i narednih 7 godina uspjeli smo zauzeti mjesto na međunarodnoj karti
– rekao je Laslo Baranj, osnivač-vlasnik Master Good d.d.. Naglasio je da se OSI već u prvoj ili drugoj godini suradnje odlučio za izlazak na međunarodno tržište Master Gooda jer im se svidjelo što je riječ o obiteljskoj tvrtki s preradom peradarskih proizvoda. Dodao je da nema ugovora između dvije tvrtke, isporučuju 350-400 tona proizvoda tjedno, a praktički imaju samo financijski okvirni ugovor, polugodišnje cijene se potvrđuju u e-mailu.
Stavimo ruku na srce. U Mađarskoj nema tranfera saznanja u integraciji, ne samo zato što nema upotrebljivog znanja s izvorne strane, već je veliki problem i na strani primalaca. Nama je cilj da integracija bude što potpunije zaokružiena u vlastitom sustavu, jer to je ono što i kupac i prozvođač visoko cijene.
– naglasio je Laslo Baranj.
Laslo Baranj
McDonald’sova kategorija pilećeg mesa najbolje je regulirana na globalnoj razini, što znači da osim gotovih proizvoda imamo sertifikate za potpunu skalu proizvoda, bilo da se radi o mješaonama stočne hrane na farmama brojlera pilića, transportu, i klaonicama. Sve te auditacije vrše certifikacijske organizacije koje su vanjske laboratorije
– naznačio je Tibor Čelenji, viši menadžer za kvalitetu i razvoj proizvoda tvrtke Progress Restaurant Network d.d.o. Naglasio je kako sva njihova suradnja se temelji na tome da ako dobavljaču treba pomoć, financijska ili druga, treba komunicirati s kupcem, jer na dobavljače računaju dugoročno.
Tibor Čelenji
U odnosu na to gdje je točka gdje možemo izgubiti poverenje, dobavljač je rekao , ako gledamo iz europske perspektive, sve njihove standardne proizvode, proizvodi nekoliko tvornica, tako da mogu izvršiti fino podešavanje na takvoj razini da ako iz nekog razloga nisu zadovoljni s partnerom, mogu izvršiti različitu raspodjelu volumena za smanjenje i povećanje u nekoj od drugih tvornica. Dodao je kako na ovaj način možete nagraditi ili stimulirati slabijeg partnera.
Nema toga da sutra nađemo drugog partnera jer on svoj proizvod prodaje 10 eurocenti jeftinije
– naglasio je.
Šandor Židi, generalni direktor OSI Food Solutions Hungary d.o.o., govorio je o tome kako je McDonald’sov sustav dobavljača tako velika potražnja za dobar kvalitet čije norme stalnu dižu, i ona postaje sve viša i viša, što potiče dobavljača da stalno poboljša i bude sposoban ponuditi još viši kvalitet prerađevina. Naglasio je da, kako bi netko postao uspješan dobavljač, također važno biti otvoren u tom smjeru, sukladno tome kupci pružaju svu pomoć i znanje da uvjete može ispuniti što bolje dobavljač.
McDonald’sove proizvode ugradili smo u proizvodni program Master Gooda za prošle godine. Isto smo i ove godine ponovo to učinili, imali smo veliku pomoć u stvaranju proizvoda stvarno McDonald’sove kvalitete u našoj novostvorenoj tvornici za preradu. Nitko u restoranu nije primijetio da je i jedan od proizvoda pripremljen u Babolni, a drugi dan već je premeštena u novu tvornicu u Petnehazi.
Šandor Židi
Kako tvrtka može doći do velikog kupca?
Prema riječima Lasla Baranjija, važno je da tvrtka kao prvi korak potraži stručnjaka koji će sveobuhvatnom dijagnozom na razini sustava pokazati na nedostatke i mogućnosti u poslovanju. Osim toga, potrebno je tražiti model na međunarodnoj sceni koji se može kopirati. Kako je rekao, koja tvrtka raste i razvija ove metode, bit će uspješna. Tibor Čelenji vidi da je primjer OSI-ja sa Master Goodom također pokazao da dobar kapetan postaje uspješan ako dobro predvidi budućnost i može živjeti sa fleksibilnom mogućnostima ove vrste poslovanja. Šandor Židi savjetovao je da vrijedi imati na umu transparentnost i međusobno povjerenje sa našom tvrtkom. Istaknuo je kako kao što Master Good i OSI nemaju ugovor, tako nemaju ni s McDonald’som, već rade prema polugodišnjim dogovorima o cijenama i količini robe.